Personligt rekord 2009-05-17

Idag var jag (Tom) upp på Gryveldammen för att fånga någon gädda för att vädret var så fint. Det hela började jätte illa med att jag åkte hela vägen dit på 3 mil för att sedan komma på att jag glömde båtnyckeln hemma. Hur f'n skulle jag nu göra, ville ju inte åka hem igen utan att ha fiskat nåt. Till slut så bestämde jag mig....jag ska stjäla min egen båt! Efter några olika försök lyckades jag faktiskt få loss båten, nu var de bara att packa i båten och bege sig ut på sjön.Jag satte på min favorit wobbler som aldrig brukar svika, bild finns nedan. Jag svänger båten runt den första udden och njuter av solskenet. Sen böjer sig hela mitt stora spö och slirbromsen hade jag glömt lossa på, jag lossade den bara så pass att linan började rulla ut. Jag började titta efter vart jag hade fastnat, men sen väldigt oväntat börjar linan åka ut åt ett helt annat håll. Sen kommer det några rejäla ryck och jag förstår att jag faktiskt fått en gädda på kroken. Men när jag vevar in böjer sig hela spöet nästan ner i vatten ytan, det var så tungt så jag förstod att det var något större än vanligt. Efter 10 minuter börjar gäddan närma sig ytan, men just innan jag får syn på den så rusar den iväg många meter så att det bara skriker i rullen trots att slirbromsen är så hårt åtdragen. Det var otroligt spännande och efter många rusningar och djupdyk under båten så lyckades jag få upp gäddan i båten till sist. Insåg väldigt fort att jag slagit mitt personbästa, 9kg visade vågen. Otroligt glad är jag idag. Det blev ju så klart några mindre gäddor också. Synd att Andreas inte kunde vara med mig idag p.g.a jobb.





Kommentarer
Postat av: Wille

Jävlar, inte dåligt!

2009-05-18 @ 10:09:30
URL: http://tilliam.blogg.se/
Postat av: elaine

grattis pommen!

2009-05-18 @ 22:09:57
Postat av: Wille

Hörrni grabbar, fiskar ni ingenting? Dags för lite uppdatering,., väntar med spänning!

2009-05-29 @ 00:07:32
URL: http://tilliam.blogg.se/
Postat av: Bengann

nu får ni ta ut och uppdatera!

2009-06-04 @ 21:30:40
Postat av: kaka

är de älvdalens nya storfiskare :P

2009-06-11 @ 12:54:14
URL: http://kakasbloggse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0