Gryveldammen 2009-05-13

Igår var det dags igen.
Det var mulet och lite små kallt och det blåste lite grann, fisket började lite sådär Tom hade napp redan efter 10 min sen var det helt dött en längre tid, tills han tog  med mig till liten udde som han menade på skulle vara ett väldigt hett ställe, så vi klev ur på en liten ö och började kasta det tog 5-6 kasst sen drog Andreas den första gäddan för dagen och nått kasst senare drog jag en till, sen var det lugnt en stund och vi började prata om att flytta oss till nästa ställe men då hojjta Tom till och så drog han en lite större på ca 3 kg.

Vi fortsatte fiska med att dra drag en bit och det var ganska dött en längre tid då röck det till och Tom drog upp en till fin gädda, sen åkte vi en bit till och då drog Andreas en liten gädda, det började bli kallt och vinden låg i med mer och mer kalla vindar så vi började bege oss tillbaka och precis innan vi ska dra upp dragen i båten så säger Tom "F*n nu har jag säkert 3 kg sjögräs på, det är så tungt." men icke det var en liten gädda som tagit på hans vobbler, så det blev en fin avslutning på dagen.












                                                                                                                                                                   // Adde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0